Mobilitatea Comenius în Italia, Ferrara

bbb10269051_10153193272847342_1173493545775953803_oÎn perioada 23-27 martie 2015, cinci cadre didactice şi patru elevi  de la Şcoala Gimnazială Nr. 29 „Mihai Viteazul” Constanţa s-au deplasat în Italia, la Ferrara. Aceasta reprezintă a şasea mobilitate din cadrul proiectului „Children’s eyes, children’s hearts / Ochi de copii, inimi de copii” (2013-2015) care reuneşte şapte ţări şi care se derulează cu sprijinul financiar al Programului Sectorial Comenius al Programului „Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii”.
Coordonatorul proiectului, prof. înv. primar Mariana Negrilă, însoțită de  prof. Carmen Badea, prof. înv. primar Mihaela Toma, înv. Dorina Dumitrache şi elevii Anagnostu Maria Andrada, Bălteanu Andreea, Rădulescu Radu şi Simion Andrei Vlad s-au reunit la Ferrara, la Istituto Comprensivo n. 6 “Cosmè Tura” di Barco, în cadrul unor workshop-uri cu reprezentanți din şcoli partenere în proiect, şcoli din: Polonia, Turcia, Spania, Italia, Grecia şi Portugalia.
Dintre numeroasele activităţi din cadrul mobilităţii menţionăm: împărțirea produselor confecționate de elevii școlii noastre colegilor din școlile din Ferrara implicate în proiect; participarea celor patru elevi români la ore de limba engleză şi de muzică instrumentală alături de colegii italieni (little orchestra), realizarea unui util schimb de experiență cu cadrele didactice din școala vizitată cu privire la sistemul educațional din Italia; întâlnire de lucru cu oficialităţile din Ferrara; analizarea rolului ONG-urilor în atingerea obiectivelor proiectului; vizitarea bibliotecii oraşului Ferrara şi a castelului Estene unde s-au vizionat pregătirile pentru un festival tipic medieval; vizitarea Catedralei Sf. George şi a Sinagogii din Ferrara; analizarea transformărilor reale din comunitate şi realizarea de videoconferinţe; participarea la un atelier de ceramică al elevilor; vizitarea oraşului Veneția; derularea unui workshop pentru elevi – „Magic Art” la şcoala „Villagio Ina” şi punerea în scenă a spectacolului „A kind of Magic”.

În concluzie mobilitatea din Italia – Ferrara a evidenţiat iniţiativele pozitive ale elevilor coordonaţi de profesori, implicarea părinţilor şi a fost explicat rolul ONG-urilor în asigurarea unor transformări reale în comunitate. Totodată activitatea pe echipe a facilitat o colaborare deschisӑ între participanţii din cele şapte ţări, a contribuit la negocierea şi armonizarea opiniilor, pentru luarea unor decizii optime, pentru atingerea indicatorilor proiectului.

Comments are closed.